2010/01/26

Tyresöidyll

Vissa middagar vet man redan från början kommer att bli grymt trevliga. Häromveckan var jag med familj hemma hos min gode vän bilhandlaren med hustru - det var en sån tillställning.

Efter att jag misslyckats med att sälja in Strindberg till honom, men han lyckats sälja in en Toyota-pickup till mig (dock tyvärr inte till min bättre hälft - ännu...), tvingades jag kapitulera totalt efter att ha avnjutit en supermiddag bestående av klassisk fisksoppa med en skön, lika klassisk, efterrätt av glassfylld apelsin.

Toppa idyllen med en iskall Nils Oscar till fördrink, brasdvd, vinterlandskap utanför fönstren, svart renault till avec och vilda älghistorier till kaffet!

...och Henriette - efterrätten var inte för fryst, jag lovar och jag är faktiskt Brommakocken! ;-)

Sänt via BlackBerry från Telenor.

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home