2009/10/21

Skogen är röd


Jag tror aldrig jag haft en sån bra start på en jaktsäsong, trots att den började med att jag missade rådjurspremiären i augusti. Först en råbock i slutet av augusti och nu en fin älgkalv i lördags. Jag var medbjuden som gäst till ett jaktlag nere i Sörmland.
Det regnade hela dagen och ko och kalv visade sig på sista passet. Det blev som ett klassiskt älgprov där djuren kom springande från höger till vänster på 100 meters håll över ett gärde. Det återstår att se om jag får någon liten del av köttet.
Jag gav iallafall bort kalvhjärtat till familjens hund och det skall enligt uppgift varit mycket uppskattat.

2 Comments:

Blogger Henrik Hjelte said...

Grattis! Skönt att slippa de där otäcka djuren på vägarna.

21 oktober 2009 kl. 15:52  
Anonymous Anonym said...

Grattis. Fick också en kalv nere i Småland i lördags. //ME

23 oktober 2009 kl. 00:34  

Skicka en kommentar

<< Home