2009/02/12

Drömmen om Aquavit och mardrömmen om dess råa fläskkotlett

Restaurang Aquavit i Hotell Clarion vid Norra Bantorget beskrevs av DI Weekend som årets besvikelse. Jag har varit där några gånger nu och jag måste tyvärr hålla med.

Atmosfären är förvisso suverän, men maten - nej. Fick en liten rå fläskkotlett till lunch för 295 kr, förvisso med en minimal förrätt bestående av löjrom och råraka.

Jag blir extra besviken för Aquavit är en sån där restaurang som jag VILL ska vara bra. Jag gillar kocken som har stället (kommer inte ihåg vad han heter just nu, men det är ju en årets kock vinnare med restauranger i NY och Tokyo).

Tyvärr hjälps det inte, maten är bara inte bra. Servicen är ok, men inte mer. När man kommer och ska ha sitt bord så får man vänta fem minuter. Servitrisen blir småsur när jag påpekar att fläskkotletten är rå, och nej, jag vill inte ha en ny, jag vill att den som jag fick första gången ska vara bra!

Det är som restaurang Hälsingborg, man vill att den ska vara bättre än vad den är, men varje gång man går dit så blir man besviken. Dyrt, dåligt, och lite mat samt mardrömslånga väntetider (på lunchen t o m!!!!!).

Ska prova Cloud Nine på Torsgatan 1, den har fått superrekommendationer. Lunchen idag var tydligen järpar el strömming för 95 kr (+kaffe). Men hallå - varför gick jag inte dit istället?

Jag får fortsätta drömma om Aquavit som en bra restaurang, men helt enkelt sluta gå dit....

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hannover: 95 spänn, INKLUSIVE kaffe, supergott, ljummet surdegsbröd och ultratrevlig personal. Sug på den du...

12 februari 2009 kl. 14:47  

Skicka en kommentar

<< Home