2009/02/17

I sjunde himlen på Cloud Nine


Nu har jag varit där - Cloud Nine på Torsgatan 1. Haussad i vänkretsen, bl a pga att "de har ett helt rum fyllt av efterrätter". Någon hemsida har de inte fått snurr på ännu men det kommer enligt personalen. Adressen komer då enligt uppgift att vara http://www.restaurangcloudnine.se/.

Lunchen VAR mycket bra. Åt plattfisk med små chorizobitar, någon sorts vinsås och kokt potatis. Stället är trivsamt, personalen trevlig och lunch priset klart överkomligt på 95 kr inkl kaffe.
På fredag är det dillkött till lunch (eller som de skrev i menyn "Kalv med dill". Var tvungen att fråga om det verkligen var dillkött, och det var det. Härligt!!! Dillkött är en personlig favorit och det är såå sällan man får det på krogen. Kolla in Svensk Köttinformations recept på http://www.svenskkottinformation.se/receptsamling/recept_detail.php?avdelning=&id=1900.
Tänk att få jobba på Svensk Köttinformation!!!!!! Jag kan se visitkortet framför mig..... :-)
(och just det - jag glömde tyvärr kolla in "dessertrummet" - fisken hade mig i sitt grepp)

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home